Projektowanie logo

projektowanie logotypu logo znak graficzny

Chcesz, by Twoja firma była rozpoznawalna? Zależy Ci na tym, by Twoje produkty były kupowane ze względu na renomę marki? Zatem musisz zacząć od zaprojektowania charakterystycznego i niepowtarzalnego logo. I wcale nie jest to takie proste, jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Dlaczego? Dlatego na przykład projektowanie logo przez osobę bez wiedzy i doświadczenia może sprawić, że Twoje produkty - nawet te idealnej jakości, mogą nie być zauważane przez konsumentów lub mogą posiadanym logiem wprost zniechęcać.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że sam pomysł na znak brandu, znak marki wcale nie musi być skomplikowany - czasami są to pojedyncze, ale interesująco skomponowane litery, bądź tylko nazwa. Ale nawet sam krój liter może wiele odbiorcy przekazać. Do nazwy „ubranej” w wybrany krój czcionki - często stworzony od początku, od podstaw, dobierana jest grafika, która nie musi, a nawet nie powinna być skomplikowana. Ale musi współgrać z napisem, tworzyć pewną zaplanowaną całość i oddawać charakter danego produktu, branży lub nawiązywać do historii powstania firmy, do jej charakterystyki.

Lecz to nie wszystko! Przy tworzeniu logotypu należy wziąć pod uwagę docelową wielkość tworzonych znaków używaną w praktyce, gdyż wszystko musi być czytelne. Trzeba też mieć świadomość tego, na jakich materiałach przyszłe logo będzie używane, gdyż inaczej będzie wyglądał nadruk na zwykłym papierze do drukarki domowej, a inaczej sprawa wygląda przy hafcie na tkaninie materiałowej. Całkiem innym tematem jest duże logo firmowe odlewane w chromie, brązie lub mosiądzu do zainstalowania np. na siedzibie firmy.

To niestety nie koniec istotnych ustaleń, gdyż w grę wchodzą charakterystyczne dla danej firmy kolory lub stworzenie jedynie loga w monochromie, czyli bez użycia szerokiej palety barw. Istotne jest to, iż w świadomości konsumentów każda barwa ma jakieś znaczenie i z czymś się kojarzy. Ponadto użyte barwy muszą ze sobą współgrać, tworząc w głowie odbiorców coś miłego dla oka, harmonijnego, a nie „gryźć się”. Źle dobrane kolory (a nawet ich odcienie) potrafią znacznie obniżyć sprzedaż lub w ogóle zniechęcić do zakupu produktu lub usługi.

Warto zatem dobrze przemyśleć każdy szczegół, omówić wszelkie niuanse z ludźmi, którzy kreowaniem takich znaków zajmują się zawodowo i którzy jeszcze przed zabraniem się do stworzenia dla Państwa kilku wersji loga, wskażą wszelkie potencjalne trudności, by właściciel marki był ich świadomy i mógł ich najzwyczajniej uniknąć. Mowa tutaj np. o plagiatach, zbyt dużym podobieństwie do już istniejących marek oraz wielu innych szczegółach, o których właściciel marki po prostu nie wie.

Dobrze opracowane logo kojarzy się nam już na pierwszy rzut oka - widzę i wiem, czytam jedną lub dwie litery i rozpoznaję dany brand, daną markę. Nie powinno być ono zbyt złożone. Pewnym utrudnieniem dla agencji tworzącej logotyp może być już funkcjonująca na rynku, niezbyt przemyślana lub zbyt długa nazwa marki, ale i to da się naprawić. Z tego też powodu warto zlecić to istotne zadanie profesjonalistom, gdyż efekt ich pracy będzie funkcjonował na rynku przez długie lata, zdecydowanie wpływając na odbiór firmy lub produktu przez potencjalnych klientów.

Chcesz wyrazić unikalny charakter marki? Projektowanie logo to skomplikowany proces wymagający przemyślenia i pełnej współpracy klienta z zespołem kreatywnym. By poprawnie podejść do tworzenia znaku handlowego trzeba najpierw poznać wszystkie wytyczne i określić związane z nimi ograniczenia. Można również rozwinąć już istniejący lub niedokończony pomysł, ideę lub wstępną koncepcję, nakreśloną luźno lub w szczegółach przez Klienta.

Projekt logo jest pierwszym i najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej, który pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Dobry znak towarowy pozwala niejednokrotnie wybić się na szczyt. W sztuce jest tak, że część rzeczy trudno przełożyć na słowa, dlatego poniżej przedstawiamy przykładowe logotypy, zaprojektowane i stworzone przez naszą Agencję Interaktywną.

 



CD-WEB Agencja Interaktywna
ul. Sadowa 7, 60-185 Skórzewo/Poznań
Zadzwoń top
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej, zgadzasz się na ich użycie. Więcej w polityce prywatności i wykorzystania plików cookies. OK, rozumiem