Responsywność stron www
To z pozoru trudne i niezrozumiałe określenie w gruncie rzeczy opisuje dość oczywiste i powszechne zjawisko. Mówiąc najprościej – strona responsywna (inaczej RWD, od angielskiego sformułowania responsive web design) to strona internetowa, która automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest przeglądana.
Innymi słowy responsywność to cecha strony internetowej, która pozwala dostosować się jej do rozdzielczości, na której jest wyświetlana. Z jeszcze innej nieco strony: strona responsywna wyświetla się poprawnie, jest czytelna na każdym urządzeniu dostosowanym do przeglądania stron internetowych – komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie czy smart fonie.
Śmiało można powiedzieć, że responsywność, jeżeli weźmie się pod uwagę współczesne trendy i standardy, to jedna z najistotniejszych dziś cech charakteryzujących różnego rodzaju serwisy internetowe. Dotyczy to także sklepów internetowych, które w ówczesnej rzeczywistości stają się niewątpliwie co najmniej równorzędną wobec tradycyjnych metod platformą sprzedaży. W związku z tym sklep internetowy współcześnie powinien być wykonany w technologii RWD.
Powyższą tezę najlepiej ilustrują i potwierdzają wyniki sprzedaży na rynku szeroko pojętego sprzętu komputerowego i GSM, gdzie ostatnimi czasy nietrudno zauważyć, jak dynamicznie wzrasta popularność (która pociąga za sobą automatycznie sprzedaż) tabletów i smartfonów, kosztem tradycyjnych urządzeń (komputery stacjonarne a nawet laptopy).